وکیل دیوان عدالت اداری تهران وکیل متخصص دیوان عدالت اداری وکیل دیوان عدالت اداری

در بیشتر موارد آراء صادره بوسیله دیوان شکسته شده و به نفع موکل سرنوشت پرونده تغییر پیدا نموده است. وکیل متخصص در دیوان عدالت اداری از آن جایی که بسیاری از وکلای پایه یک دادگستری بنا به مهارت و تجربه ی ویژه ای که در امور حقوقی و دعاوی دیوان عدالت اداری نسبت به دیگر وکلای دادگستری دارند، دارای تخصص بیشتری هستند از همین جهت به آن ها وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری می گویند.

وکلای دیوان عدالت اداری

استخدام وکیل متخصص از دیوان عدالت اداری به این معناست که شما یک حرفه ای مجرب در حال مبارزه برای حقوق خود هستید. آنها به طور خستگی ناپذیر از طرف شما کار خواهند کرد تا زمانی که به یک راه حل رضایت بخش دست پیدا کنید. اگر در مورد یک موضوع اداری به کمک یا مشاوره نیاز دارید، بسیار مهم است که با یک نفر مشورت کنید.

مطالب و نمونه دادخواست های قابل تهیه در موضوعات مختلف

《که به موجب تبصره ماده ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری دستور موقت تاثیری در اصل شکایت ندارد و در صورت رد شکایت یا صدور قرار اسقاط یا ابطال یا رد دادخواست اصلی دستور موقت نیز لغو می‌گردد》. بنابراین با عنایت به اینکه در تبصره مذکور صدور قرار عدم صلاحیت در عداد موارد لغو دستور موقت ذکر نشده است.و با توسل به اصل استحصاب در صورت عدم لغو دستور موقت از سوی قاضی صادر کننده ، دستور موقت کماکان به قوت خود باقی خواهد ماند. بهترین وکیل دیوان عدالت اداری وکیلی است که امکان‌حضوری در دیوان را به صورت منظم‌داشته باشد و اقدامات لازم از جمله دریافت پاسخ های ارسال شده از طرف سازمان های طرف شکایت و ثبت لایحه ی تکمیلی در خصوص آن را داشته باشد . در مورد وکیل دیوان عدالت اداری باید گفت به جهت تخصصی بودن رسیدگی در دیوان عدالت اداری وکالت در این دیوان نیز می بایست به صورت کاملا تخصصی توسط وکیل دیوان عدالت اداری انجام گیرد و یک وکیل کارآزموده و با تجربه و متبحر در زمینه دعاوی دیوان عدالت اداری می تواند به موکلین کمک شایانی جهت احقاق حقوق خود بنماید .

روال کلی محموعه به این صورت می باشد که بعد از مشخص شدن، درصد موفقیت پرونده ، موکل به وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری وکالت می دهد تا پیگیری پرونده در دیوان توسط وکیل انجام گیرد. در بدو کار ضمن اعلام وکالت به صورت کاملا تخصصی دادخواستی تنظیم میگردد، سپس بعد از تعیین شعبه وکیل تخصصی دیوان جلسات متعددی را با قاضی پرونده برگزار کرده تا در راستای احقاق حق موکل از تمام پتانسیل خود استفاده خواهد کرد. بعد از آن لایحه تکمیلی و تفصیلی توسط وکیل دیوان عدالت اداری نگارش شده و در پرونده قرار داده می شود.

وکیل با تجربه و متخصص در دعاوی مربوط به دیوان عدالت اداری ، شهرداری و ملکی

پس برای تسریع و رسیدن به نتایج مطلوب، به بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران نیازمندیم. یک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری، از تجربه بسیار بالایی برخوردار است و قادر است تا از موکلش به خوبی دفاع کند. به طور کلی قوانین دیوان عدالت اداری با سایر قوانین ها متفاوت می باشد و دارای پیچیدگی های خاص خودش است که وکیلی که در این حیطه مشغول به فعالیت است، به پیچ و خم آن آشنایی دارد و نسبت به چالش های آن آگاه تر است.

با توجه به اینکه محاسبات مطالبات توسط خود سازمان تامین اجتماعی صورت می گیرد و به استناد ماده ۵۰ قانون ، مستقیما و بدون مراجعه به دادگاه ، اجرائیه صادر میشود . ما با بیش از ۱۰ سال سابقه بهره مندی از وکلای کارآزموده و وکلای پایه یک دادگستری با کادری مجرب و انجام انواع خدمات حقوقی و ملکی و خانواده در سریعترین زمان و با کیفیت مطلوب آماده همکاری با شما هوطنان عزیز هستیم. یکی ازاین اقدامات دررابطه باکاهش زمان رسیدگی به پرونده های حقوقی استفاده ازروش دستورموقت است که این روزها تازمان صدورحکم ازاین شیوه استفاده می کنند. مدرک کارشناسی خود را در رشته حقوق از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه علامه طباطبایی تهران با گرایش حقوق مالکیت فکری اخذ کرده ام.

یکی از طرق فوق العاده اعتراض به آراء قطعی شعب دیوان، اعلام خلاف بین شرع یا قانون بودن رای قطعی می باشد. مطابق ماده ۷۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ «در صورتی که رئیس قوه قضاییه یا رئیس دیوان رأی قطعی شعب دیوان را خلاف بین شرع یا قانون تشخیص دهند رئیس دیوان فقط برای یک بار با ذکر دلیل پرونده را برای رسیدگی ماهوی و صدور رأی به شعبه هم عرض ارجاع می‌نماید. تبصره ـ چنانچه رأی قطعی موضوع این ماده از شعبه بدوی صادر شده باشد، در این ‌ صورت پرونده برای صدور رأی به شعبه تجدیدنظر ارجاع می ‌ گردد.»» تقدیم این اعتراض نیاز به فرم خاصی نداشته و نیازی نیست در قالب دادخواست تنظیم گردد.

در ابتدا لازم به توضیح است که دیوان عدالت به عنوان عالی ترین مرجع اداری و مرجع تظلم خواهی اشخاص حقیقی یا حقوقی از تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی می باشد و در اصطلاح حقوقی مرجع عمومی است ، اما سازمان بازرسی کل کشور که مسئولیت نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور را بر عهده دارد یک مرجع عالی اختصاصی نظارتی است . قانون حاکم بر دیوان عدالت اداری عبارت است از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 1392 میباشد که قسمتی از این قانون توسط شورای نگهبان به تصویب و تایید رسید و قسمت های دیگری از قانون از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام که موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد به تصویب رسید. گروه وکلای تخصصی دیوان عدالت اداری به صورت تمام وقت پشتیبان پرونده‌های شما بوده و در تمام مراحل کار موکلان به طور کامل در جریان روند پرونده خود هستند. به طور طبیعی رسیدگی به پرونده‌های قضایی مستلزم صرف زمان و انرژی زیادی است؛ حال آنکه اگر بررسی پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع داده شود، این بازه زمانی تا صدور رای نهایی مدت زمان بیشتری به طول خواهد انجامید. در این میان گاهی پرونده شکایت به گونه‌ای است که در طی رسیدگی به آن در دیوان، امکان آسیب‌های مالی و یا هر نوع آسیب دیگری به شاکی وجود دارد؛ به این معنا که تا زمان رسیدگی به پرونده و صدور رای مذکور ممکن است خسارت‌های زیادی متوجه شاکی شود که جبران آن‌ها نیز گاهی غیر ممکن می‌شود.

دیوان عدالت اداری در ایران به منظور حفظ حقوق شهروندان در برابر اشخاص حقوقی و حقیقی دولتی و ارائه عدالت در امور اداری تشکیل شده است. این دیوان به رسیدگی به اعتراضات، شکایات و دعاوی مربوط به اعمال اداری در سطح ملی می‌پردازد. پس از این که دادخواست مورد نظر به دیوان رسید، رسیدگی به دادخواستی که خود شخص و یا وکیل وی تنظیم کرده آغاز می شود. دیوان عدالت اداری در صورتی که مشاهده کند تصمیم و یا اقدام یک سازمان سبب  تضییع حق متقاضی شده است، حکمی صادر می کند مبنی بر این که رای سازمان مورد نظر لغو شود و یا اثر تصمیم گرفته شده و اقدام انجام شده توسط سازمان از روی شخص برداشته شود. در مراحل اولیه، دادخواست از طریق سامانه ثبت ساجد و یا سامانه ثبت درخواست دیوان ثبت شده و به محض اینکه پرونده به دیوان عدالت ارسال شد، براساس زمان مربوط به ارسال درخواست، اولویت بندی خواهد شد و سپس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در مراحل بعدی و سپس بعد از رسیدگی های لازمه، حکم نهایی از سمت دیوان عدالت صادر خواهد شد.

دیوان عدالت اداری ایران یک نهاد حیاتی دولتی است که در حل و فصل اختلافات اداری نقش اساسی دارد. اگر درگیر هر موضوع حقوقی مرتبط با این رشته هستید، مشاوره با یک وکیل متخصص بهترین گزینه خواهد بود. وکیل دیوان عدالت اداری معمولاً در امور حقوقی و کیفری از تجربه و دانش بیشتری نسبت به سایر وکلا برخوردار است. همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل متخصص دیوان عدالت اداری در  موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید . در صورتیکه به حق خود نرسیدید ، می توانید با استفاده از وکیل دیوان عدالت اداری ، در این مرجع ، شکایت کنید . وکیل احمد میرشاه با تجربه‌هایی که در دیوان عدالت اداری کسب کرده، نشان داده است می تواند در مواجهه با پرونده های حقوق عمومی به موکلین خودد یاری رساند.

آیا مشورت با وکیل دیوان در پیگیری پرونده به صرفه می‌باشد؟

دوم اینکه-دارای سند شش دانگ مالکیت مطابق ماده ۲۲ قانون ثبت اسناد و املاک باشند. برای رزرو وقت مشاوره می‌توانید به دفتر ایشان در نیاوران مراجعه کنید، و یا از طریق راه‌های ارتباطی تلفنی وقت مشاوره خود را رزرو کنید. تلفیق این تسلط همراه با تجربه و خلاقیت دکتر زهره‌وند، نتیجه‌ای موفقیت آمیز برای ایشان به ارمغان آورده است.

به عنوان مثال؛ جلسات دادرسی طبق عرف برگزار نمی شود و دفاع خواهان، خوانده یا وکیل آنها باید کامل و مختصر باشد. این نوع دفاعیات مستلزم آگاهی کامل وکیل مربوطه از روند رسیدگی در شعب مختلف دیوان عدالت اداری است. مقصود از ذکر مقدمات فوق این بود که جستجو کننده و متقاضی مشاوره با وکیل دیوان عدالت اداری در کرج با برخی پیچیدگی ها و ظرایف مراجعه به این مرجع عالی آشنا شود.

مدت زمان رسیدگی به پرونده در دیوان عدالت اداری در خصوص پرونده های مربوط به اراضی حدود یک سال مرحله بدوی و تجدید نظر خواهد بود و رسیدگی  در خصوص پرونده های مربوط به امور اداری و استخدامی حدود 6 ماه زمان خواهد برد. هدف ما از ارائه این مقاله آشنایی مخاطبان عزیز با شرایط و وظایف وکیل دیوان عدالت اداری است. علاوه بر شرایط عمومی حاکم بر انتخاب قضات در دیوان عدالت اداری مانند داشتن ایمان، عدالت، تقوا و تعهد به موازین اسلامی و داشتن تابعیت ایران ، وفاداری به نظام جمهوری اسلامی ایران و شهرت به خوش اخلاقی و نداشتن محکومیت جزایی و نداشتن سابقه اعتیاد به مواد مخدر ؛ به‌موجب ماده ۳ قانون دیوان، قضات دیوان باید دارای ۱۵ سال سابقه کار قضایی باشند. البته این مدت برای کسانی که مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در یکی از گرایش‌های حقوق یا مدارک حوزوی دارند، معادل ۱۰ سال می باشد. همچنین قوانین دیوان عدالت اداری با دیگر قوانین متفاوت است و پیچیدگی های خاصی دارد که وکیل فعال در این حوزه از آن ها آگاه است. بنابراین ما به دلیل آگاهی کم در این زمینه، نمی توانیم در دیوان عدالت اداری به نتیجه مطلوب برسیم.

مهم ترین تفاوت آن را می توان در این موضوع دانست که رسیدگی به پرونده‌ ها در دیوان عدالت اداری بدون حضور طرفین شکایت صورت می پذیرد. با توجه به آن که نیازی به مراجعه حضوری به دادگاه نبوده و جلسات دادگاه بدون حضور طرفین انجام می شود، لذا هزینه وکیل برای دیوان عدالت اداری کاهش یافته و نسبت به سایر وکلا، وکیل دیوان عدالت اداری مبلغی کم تر را دریافت می نماید. آشنایی با مراحل اداری، آگاهی از قوانین و مقررات دولتی، همه و همه زمانی به دست می‌آیند که یک وکیل متخصص دیوان دارای تجربه کافی باشد.

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل پایه یک دادگستری وکیل 724

این افراد برای مطرح کردن شکایت خود و پیگیری آن بایستی به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند، تا شکایت آن ها بررسی و پیگیری شود. اگر فردی غیر از وکیل دیوان عدالت اداری رسیدگی به این دسته از پرونده‌ها را بر عهده بگیرد با سختی‌های زیادی مواجه خواهد شد. شیوه پیگیری و پیشبرد این گونه شکایت‌ها با پرونده‌های جاری در دادگاه‌های عمومی و انقلا کاملا متفاوت است.

در طول سال‌های اخیر شکایت در دیوان عدالت اداری به صورت حضوری انجام می‌پذیرفت و اشخاص پس از این که به دفتر وکیل دیوان عدالت مراجعه می‌کردند، اقدام به تنظیم یک دادخواست در زمینه شکایت خود نموده و سپس آن را به وسیله پست به دیوان عدالت اداری ارسال می‌کردند؛ اما این روزها شیوه ثبت شکایت با تغییراتی مواجه شده و تمامی مراحل آن به صورت اینترنتی انجام می‌پذیرد. در چنین شرایطی نیز افراد می‌توانند ابتدا با وکلایی که در دفتر وکیل دیوان عدالت اداری به فعالیت مشغول می‌باشند مشورت نمایند و پس از آگاهی کامل در مورد شیوه ثبت شکایت، هزینه آن و… اقدامات لازم را در این زمینه به انجام برسانند. وکلای دیوان عدالت اداری اشخاصی هستند که موکلین خود را در پیگیری پرونده ‌هایی که علیه نهادهای دولتی صورت می گیرد یاری می کنند.

پیگیری پرونده و زمان صدوررای دیوان عدالت اداری توسط وکیل،یکی ازبهترین گزینه هابرای پیش بردن سریع پرونده باموفقیت وپیروزی است. رسیدگی به تمام موارد نام برده در دیوان عدالت اداری منوط به تنظیم دادخواست می باشد. از این رو افرادی که می خواهند در دیوان شکایت کنند، باید دادخواستی تنظیم کرده و آن را از طریق پست، ایمیل دیوان و یا از طریق ثبت در سایت دیوان عدالت اداری به دبیرخانه دیوان عدالت ارسال نمایند. آیین‌نامه‌ها و دیگر نظامات و مقررات دولتی و شهرداری‌ها از دیدگاه مخالفت مدون آن‌ها با قانون و احقاق حقوق اشخاص در مواردی که تصمیمات یا اقدامات یا مقررات مذکور به علت خلاف قانون بودن یا عدم صلاحیت مرجع مربوط یا تجاوز یا سوء استفاده از اختیارات یا تخلف در اجرای قوانین و مقررات یا خودداری از انجام دادن وظایفی که موجب تضییع حقوق اشخاص می‌شود. اگر رای صادر شده در هیات تشخیص توسط دیوان مورد نقض واقع شود تا زمانی که پرونده مجدد مورد رسیدگی واقع شود و رای جدید صادر گردد، اجرای رای متوقف می‌شود.

نمی توان با استناد به اتهاماتی که شاکی به موجب قرار منع تعقیب از آن تبرئه گردیده ، صلاحیت اخلاقی شاکی را مورد تردید قرار داد. در مواردی ایراد مراجع مذکور به گونه ای است که گویی فرد مورد نظر مرتکب جرم گردیده است.به عبارتی ایراد مذکور واجد وصف مجرمانه است. کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. ب- تصمیمات و اقدامات ماموران واحدهای مذکور در بند (الف)  در امور راجع به وظایف آنها. از اسناد و نوشتجات واطلاع مطلعین وغیره،ادله مثبته به ترتیب وواضح نوشته می شود واگردلیل گواهی گواه باشد خواهان بایداسامی وشخصیت ومحل اقامت آنان را به طور صحیح معین کند.

در حقیقت وکلای دیوان عدالت اداری به شکایات مردم علیه تصمیمات و اقدامات سازمان های دولتی می پردازند. بنابراین باید صلاحیت های لازم و همینطور سابقه درخشانی در حل و بررسی پرونده ها در دیوان عدالت اداری را داشته باشند. چنان چه به وکیل دیوان عدالت اداری نیاز دارید و زمان کافی برای انتخاب وکیل از میان تعداد زیاد وکلای فعال در شهر تهران را ندارید.

موسسه حقوقی تهران وکیل جزو برترین موسسه‌هایی است که با بیش از 1200 وکیل در ایران همکاری داشته و در زمینه‌های مختلف به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین در کنار شماست. از آنجایی كه قاضی دیوان عدالت اداری به صورت غیرحضوری شکایت ها را بررسی می کند، برای دیوان بالا بردن احتمال موفقیت پرونده، به ارائه یک شکایت نامه مستدل و دقیق نیاز خواهد بود. طبق ماده ۳۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت، پس از دریافت نسخه دادخواست توسط طرف دیگر شکایت،  وی موظف است طی مدت ۱ ماه از تاریخ ابلاغیه به آن پاسخ دهد.

  • همچنین از جمله دیگر مزایای مشاوره رایگان وکیل دیوان عدالت اداری گرفتن از یک وکیل فوق حرفه‌ای می‌باشد.
  • در صورت ذهنیت مثبت می توانید نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نموده و وکالت پرونده تان را به وکیل اعطا نمایید.
  • در صورتی که دادخواست مذکور قبل از صدور رأی واصل شود، شعبه پس از ارسال دادخواست، برای طرفین دعوی و وصول پاسخ آنان با ملاحظه پاسخ هر سه طرف، مبادرت به صدور رأی می نماید.
  • و با توجه به این که مرجع قضایی در تهران قراردارد، بنابراین وکلایی که در تهران سکونت دارند به دلیل این که بر روی پرونده های مشابه فراوانی در این زمینه فعالیت کرده اند از مهارت بیشتری در این حوزه برخوردارند.

هر چند که آراء صادر شده در مرحله تجدید نظر قطعی می باشد؛ اما در صورت وجود هرگونه مغایرت بین این آراء صادره با قانون یا شرع، متقاضی می تواند با مراجعه به «رئیس دیوان عدالت اداری» به آن اعتراض نماید. وکیلای دیوان عدالت اداری این مجموعه در حل پرونده‌هایی مانند، طرح دعوا، تنظیم دادخواست و دفاع در مورد دعاوی اداری، استخدامی، تخلاف مربوط به ادارات، شکایت از رای‌های دادگاه، تصمیمات اداره‌های دولتی و طرح دعاوی تحت صلاحیت دیوان عدالت اداری فعالیت می‌کنند. ایشان عضو رسمی کانون وکلای دادگستری ایران بوده و کارشناسی ارشد حقوق اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران هستند. می‌توانید پرونده‌های خود را در زمینه‌هایی مانند امور دعاوی دیوان عدالت اداری، امور دعاوی ملکی و امور دعاوی شهرداری به ایشان بسپارید. بهترین وکیل دیوانه عدالت اداری باید بتواند با آیین مخصوص دادرسی در دیوان عدالت آشنایی داشته باشد و پس از انجام بررسی‌های لازم، رسیدگی به پرونده‌های حقوقی را انجام دهد.

وقتی برای رسیدگی به یک پرونده ، نیاز به اثبات و روشن شدن یک موضوع است که دادگاه صالح بررسی آن موضوع ، در دیوان عدالت اداری نباشد ، قاضی دیوان ، قرار اناطه صادر می کند و شخصی که ذینفع این قرار است ، می بایست درمهلت مقرر ، دعوی مربوطه را در مرجع صالح طرح کند . قاضی دیوان ، به استناد ماده ۵۰ ، قرار اناطه صادر می کند و شخصی که مدعی جرم جعل است ، باید ظرف یک ماه شکایت خود را ثبت کند و تحویل دفتر شعبه بدهد . در ادامه معرفی بخش های تخصصی وکالت در این نوشتار به معرفی حوزه تخصصی وکیل متخصص دیوان عدالت اداری در کرج می پردازیم. در این راستا جهت روشن شدن ذهن خوانندگان محترم ابتدا به لزوم نظارت قضایی بر دستگاه های اداری می پردازیم.

شعبه رسیدگی کننده می تواند هرگونه تحقیق یا اقدامی را که لازم بداند، انجام دهد یا آن را از ضابطان قوه قضاییه و مراجع اداری بخواهد و یا به سایر مراجع قضایی نیابت دهد. ضابطان و مراجع مزبور مکلفند ظرف مهلتی که شعبه دیوان تعیین می کند، تحقیقات و اقدامات خواسته شده را انجام دهند. عدم امکان شکایت تمامی دستگاه های دولتی در دیوان عدالت اداری دیوان عدالت اداری یک مرجع قضایی می باشد که قانون گذار جهت نظارت قضایی بر سازمان های دولتی و وزارت خانه ها آن را تشکیل داده است، از همین جهت صلاحیت این مرجع قضایی، صلاحیتی خاص و متفاوت می باشد که بر اصل صلاحیت عام دادگاه های عمومی برای رسیدگی به دعاوی اداره می شود. در خصوص دعاوی ابطال مصوبات غیر قانونی و تقاضا های هیئت عمومی جهت صدور رای رویه و وحدت رویه، درخواست، متقاضی و یا شاکی می تواند جز افراد حقوقی و یا حقوق عمومی باشد. وکیل پایه یک دادگستری در تهران است و سالهای زیادی است که به عنوان وکیل و مشاور حقوقی در تهران مشغول به فعالیت است.

  • همچنین وکلا می‌توانند با رعایت یک سری تشریفات با قضات مربوط به پرونده‌ وارد مذاکره شوند.
  • همچنین حقوق وکیل دیوان، بسته به کاری که ببرای پیشروی پرونده انجام می دهد محاسبه می شود.
  • با توجه به اینکه رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری تابع مقررات و قوانین ویژه‌ای است، اگر این قوانین رعایت نشوند، می‌ توان به آرای صادر شده اعتراض نمود.
  • شعبه ی صادرکننده رای قطعی می تواند، حکم به انفصال  بالاترین شخص آن سازمان تا پنج سال بدهد.
  • به جهت عدم تحویل پارکینگ بوده ودر شرح دعوی بیان داشته در تاریخ ۹۲/۳/۱۸ خوانده یک دستگاه آپارتمان به انضمام پارکینگ را با ثمن معین به خواهان فروخته و تعهد نموده مبیع را در تاریخ ۹۲/۴/۲۵ به خریدار تحویل نمایند با توجه به آن که فروشنده تاکنون قسمتی از مبیع را تحویل نداده و وجه التزام نقض تعهد روزانه یک میلیون ریال تعیین گردیده تقاضای صدور حکم داده است.

مطابق با اصل 173 دیوان عدالت اداری برای رسیدگی به اعتراضات و شکایات مردم علیه نهاد های دولتی تاسیس شده است و زیر نظر قوه قضائیه فعالیت دارد. تقویم هزینه دادری در شعب بدوی وکیل دیوان عدالت اداری به یکصد هزار ریال و در شعب تجدیدنظر، به دویست هزار ریال و عدم مطالبه هزینه دادرسی همچون طرح دعوی در محاکم دادگستری می تواند، ناشی از طبیعت متفاوت دعاوی قابل رسیدگی در دیوان با دعاوی قابل طرح در دادگاه‌های دادگستری باشد. در این نمونه رای صادره از شعب بدوی دیوان عدالت اداری، اصول شهرسازی فنی و بهداشتی موضوع تبصره ۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری تعریف شده که ذیلاً عین آن جهت بهره برداری تقدیم می گردد. عالی ترین مرجع دادگستری که در قوانین مختلف کشور ما به اهمیت آن اشاره کرده است، مرجع دیوان عالی کشور می باشد.

مورد دیگر که مطرح میباشد، شناخت رویه دیوان عدالت اداری است که می تواند به اشخاص بابت احقاق حق خود در ادارات نیز کمک نمایداستناد به آرای وحدت رویه ی دیوان عدالت اداری است،که بر نهادها لازم التباع میباشد. یک وکیل توانای دیوان عدالت اداری می تواند در خیلی از موارد با استناد به رویه ی دیوان  بدون مراجعه به دیوان در چارچوب مقررات اداری ،مشکلات موکلین خود را برطرف سازد. با عنایت به تخصصی بودن موضوعات در دیوان و با توجه به اینکه تسلط و آگاهی یک وکیل در مسائل مربوط به دیوان می تواند به موکلین در بدست آوردن حقوقشان کمک نماید، بنابراین قبل از هر اقدامی در این خصوص با وکیل با تجربه مشورت نمایید. مقررات رسیدگی در دیوان عدالت  ،تابع آیین دادرسی خاصی می باشد ،که در قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان به آن پرداخته شده و در خیلی از موارد آگاهی به این مقررات توسط وکیل متخصص ، می تواند به موکل در خصوص احقاق حقوق خود به نحو شایسته ایی کمک نماید. مواعد رسیدگی ،زمان جواب دادن از طرف ادارات و نهادها و سازمانهای طرف شکایت که همگی در قانون مربوطه مورد تصریح قرار گرفته، اگر از طرف وکیل شاکی به نحو مطلوب رعایت گردد می تواند به شاکی در رسیدن به حقوق خود کمک نماید.

در صورتی که طرف شکایت طی مدت یک ماه پاسخی ارائه نکند، پرونده روال طبیعی و قانونی خود را طی کرده و مراحل رسیدگی به آن انجام می ‌شود. ابتدا دادخواست از طریق «سامانه ثبت ساجد» و یا «سامانه ثبت دادخواست دیوان» ثبت می شود. سپس به محض ارسال پرونده به دیوان عدالت، بر اساس «زمان ارسال درخواست» اولویت بندی و بررسی شده و در شعب بدوی تحت رسیدگی و پیگرد قرار می گیرد. در مرحله بعد و پس از انجام رسیدگی های لازم، حکم قطعی از سمت دیوان عدالت صادر می شود.

اما در حالت کلی فرد شاکی برای این که شانس پیروزی خود در پرونده و طرح دادخواست به دیوان عدالت اداری را افزایش دهد نیازمند مراجعه به وکیل می باشد. زیرا این وکلا با روند قوانین مربوط به این پرونده ها کاملا آشنا بوده و ادله و اسنادی که در نتیجه نهایی تاثیر مثبت دارد را جمع آوری و ضمیمه دادخواست می کنند. دیوان عدالت اداری در ایران نقش مهمی در حفظ عدالت در عملکرد دولت و نهادهای عمومی دارد. با رسیدگی به اعتراضات و دعاوی مربوطه، این دیوان تلاش می‌کند تا حقوق شهروندان را در برابر اعمال ناعادلانه یا غیرقانونی اداری حفظ کند و در صورت لزوم، تصمیمات اداری را اصلاح نماید. در کل، دیوان عدالت اداری به منظور تضمین عدالت و حفظ حقوق شهروندان در برابر اعمال اداری دولت و نهادهای عمومی فعالیت می‌کند. این دیوان با صدور تصمیمات قطعی و قابل اجرا، به رسیدگی به اعتراضات و حل اختلافات مربوطه می‌پردازد.

با هدف اجرای احکامی که شعب دیوان عدالت صادر می کنند، شعبی تحت عنوان اجرای احکام در هر معاونت تشکیل شده است که تحت نظر معاونان مربوطه فعالیت می کنند. در دفتر حقوقی ایران وکیل، خدمات تایید و نوترایز فرم کاستودین (سرپرست یا قیم کانادایی) توسط مدیریت این مجموعه، دکتر مجتبی محمدی (وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون بین‌المللی وکلا) با مهر انگلیسی وکیل برای متقاضیان محترم ارائه می‌شود، خدمات تایید فرم کاستودین کانادا، در شعبه میدان کاج (با هماهنگی قبلی) قابل ارائه میباشد. اگر برای شما رای صادر شده که نسبت به آن می خواهید شکایت کنید و به هیات های تشخیص سازمان تامین اجتماعی اعتراض داشته باشید، قانون گذار این اقدام را برای شما فراهم نموده است که نسبت به آرای صدور شده، شکایت داشته باشید.

طبق ماده fifty five قانون دیوان هرگاه شخص ثالثی در موضوع پرونده مطروحه در شعب دیوان برای خود حقی قائل باشد یا در محق شدن یکی از طرفین خود را ذینفع بداند میتواند با تقدیم دادخواست وارد دعوی شود. در صورتی که دادخواست مذکور قبل از صدور رای واصل شود،شعبه پس از ارسال دادخواست،برای طرفین دعوی و وصول پاسخ آنان با ملاحظه پاسخ هر سه طرف،مبادرت به صدور رای می نماید. مهلت تقدیم دادخواست در اعتراض به آرا و تصمیمات قطعی مراجع اداری برای اشخاص داخل کشور سه ماه و برای افراد مقیم خارج کشور 6 ماه از تاریخ ابلاغ رأی یا تصمیم قطعی مرجع مربوط مطابق قانون آیین دادرسی دادگاه­های عمومی و انقلاب در امور مدنی است. وکالت آنلاین جامع ترین وب سایت اطلاع رسانی حقوقی کشور می باشد که با عضویت ده ها هزار وکیل دادگستری در سراسر ایران خدمات حقوقی به متقاضیان ارائه می نماید. وکالت آنلاین با توجه به پتانسیل ذاتی خود خدمات مشاوره حقوقی، وکالت دعاوی حقوقی را توسط بهترین و متخصص ترین ارائه می نماید. از آنجایی که قاضی دیوان عدالت اداری به صورت غیرحضوری شکایت ها را بررسی می کند، برای بالا بردن احتمال موفقیت پرونده، به ارائه یک شکایت نامه مستدل و دقیق نیاز خواهد بود.

وکلای دیوان عدالت اداری

مراجعین عادی با توجه به اینکه سامانه های مربوط به ثبت دادخواست، لایحه و غیره از سوی مراجع مربوطه نسبت به آنها فعال نگردده است، می توانند لوایح خود را به مراجع قضایی مربوطه از طریق دفتر خدمات قضایی ارائه نمایند. ” صدر بخشنامه مورد شکایت عمدتاً با استناد به بند (ش) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ ناظر به تکلیف وکلای دادگستری در انعقاد «قرارداد وکالت به صورت الکترونیک» است (موضوعی که محل اعتراض نیست) اما ذیل آن بخشنامه بدون آنکه ارتباطی با صدر آن داشته باشد، وکلای دادگستری را مکلف به ثبت الکترونیکی«شکوائیه، لایحه و …» نموده است. پاسخ صادقانه به سوال صدر داد خواست “آیا تاکنون سابقه طرح شکایت در دیوان عدالت اداری را داشته اید؟” الزامی است. براساس قانون سرپیچی از دستورات و احکام دیوان عدالت اداری موجب انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت ۵ سال و جبران خسارت وارده به محکوم له می گردد .

وکلای ما متخصص در زمینه خود می باشند و اشراف کامل بر قوانین و روال دادگاهها دارند. پس از توافقات انجام شده و قبول وکالت با امضای قرارداد، رسیدگی به پرونده شما شروع می شود. مورد شکلی دیگری که در بالا نیز به آن اشاره نمودیم بحث عدم رعایت قانونی تشکیل اعضا می‌باشد که اگر این امر مورد رعایت واقع نشود کمیسیون تشکیل شده، شکل رسمی نخواهد داشت و قابل اعتراض از جانب ذی‌نفع می‌باشد و او می‌تواند درخواست ابطال رایی را داشته باشد که با اعضای مورد تأیید قانون تشکیل نشده است. در خصوص مشکلات مربوط به املاک می‌توانید با کلیک بر روی مقاله وکیل ملکی به اطلاعات خوبی دست پیدا نمایید.

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت دارای کادر حرفه ای و متخصصی است که از بهترین وکلای پایه یک دادگستری تشکیل شده است که هر یک از انها دارای تخصص در زمینه پرونده های گوناگون می باشند. برای شناسایی بهترین وکیل دیوان عدالت اداری و سپردن وکالت پرونده خود ، شما می توانید از گروه حقوقی وکلای رای مثبت کمک بگیرید. شما می توانید برای آشنایی هرچه بیشتر به همراه مدارک و مستندات تکمیلی خود به دفتر وکیل دیوان عدالت اداری ار مجموعه وکلای پایتخت مراجعه و از روش و مراحل شکایت در دیوان عدالت اداری کاملا واضح مطلع بشوید. دفتر وکالت گروه حقوقی دادارمنش و وکیل دیوان عدالت اداری این گروه حقوقی که به صورت تخصصی نسبت به طرح دعاوی دیوان عدالت اداری اقدام می نماید واقع در منطقه نیاوران تهران می باشد و  نسبت به انعقاد قرارداد وکالت و پیگیری پرونده و دعاوی دیوان عدالت اداری و همچنین ارائه مشاوره تخصصی در این حوزه خدمات تخصصی ارائه می نماید. به طور کلی نحوه رسیدگی به پرونده های قضایی در دیوان عدالت اداری تا حدودی با نحوه رسیدگی به پرونده های قضایی در مراجع قضایی دیگر متفاوت بوده و از نظر پیگیری دارای تفاوت های بنیادین است.

وکلای دیوان عدالت اداری به تمامی قوانین آشنا هستند تا بتوانند پرونده شما را طبق روال قانونی در کمترین زمان ممکن به پایان برسانند. باید بدانید که تنها برخی از مشکلات حقوقی خاص باید از طریق دیوان عدالت اداری تهران پیگیری شوند. به همین دلیل بدیهی است که نباید پرونده‌های مانند طلاق را به وکیل دیوان عدالت اداری تهران بسپارید.

پس از تنظیم وکالت‌نامه بین وکیل و موکل، وکیل قادر خواهد بود شکایت را از جانب موکل خود مطرح کند. لازم به ذکر است پیگیری پرونده در این مرجع قضایی عموما به صورت غیر حضوری است، بنابراین متقاضیان چنین پرونده‌هایی باید در هنگام استخدام وکیل، فردی را برای این کار انتخاب کنند که بتواند به صورت حضوری به دیوان عدالت اداری مراجعه کند، و با قاضی پرنده صحبت کند. یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود آن است که آیا تجربه وکیل دیوان عدالت اداری در پیشرفته پرونده و حل دعاوی تاثیر گذار است یا خیر؟ در پاسخ باید گفت که داشتن تجربه یک امر ضروری است تا یک وکیل دیوان عدالت را به عنوان بهترین وکیل دیوان عدالت بشناسیم.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما