قیمت میلگرد آلیاژی mo40 لیست قیمت انواع میلگرد آلیاژی mo40

شرکت فولاد حامیران با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های اره نواری انواع میلگرد ها در انواع سایز ها از کمترین سایز تا  قطر 1300 میلیمتر را در کمترین زمان برش می دهد. نام دیگر فولاد Mo40 در استاندارد AISI آمریکا با نام فولاد 4140 نیز شناخته میشود. نام بهلری این فولاد نیز VCL140 است که در اتریش تولید میشود و از دیگر نام های تجاری این فولاد CM5 است که این نام در استاندارد پولدی قرار دارد.

  • مولیبدن را معمولاً در کنار دو عنصر کروم و نیکل به کار می برند زیرا به طور همزمان قادرند برخی از خواص فولاد نظیر استحکام کششی، سختی و مقاومت به خوردگی را بهینه سازی کنند.
  • از کاربرد این فولاد می توان به استفاده در چرخ دنده ها، زره آسیاب های گلوله ای مواد خام، میله های اتصال ، اجزای جعبه فرمان ، ظروف تحت فشار و وسایل مکانیکی متعددی اشاره کرد.
  • میلگرد Mo40 در سال های نه چندان دور توسط فولاد سازان ایرانی تولید می شد که در سال 1390 توسط اکسین اهواز در مقطع ورق نیز تولید شد.
  • همچنین منگنز به فولاد اضافه می شود تا ویژگی های آن را به عنوان یک اکسیدزدا بهبود بخشد و سختی آن را افزایش دهد.

سخت کاری برای افزایش مقاومت فولاد در برابر ، ضربه ، سایش ، خوردگی و … می باشد و باعث افزایش طول عمر فولاد می شود. این فولاد در صنایع مختلفی مانند غلتک های صنایع سیمان ، دنده فرمان ، محور های خودرو ، پیچ های مقاوم ، ظروف تحت فشار و … کاربرد دارد. شماره تماس های مجموعه توس پایا جهت ثبت سفارش به شرح زیر می باشد.

مقادیری که در جدول می بینید از جمله Mpa (مگاپاسکال)، GPa (گیگاپاسکال) و Ksi نشان دهنده میزان استحکام یا کشش مقطع مورد نظر است و معیار سنجش کارایی مقاطع مختلف فولادی از جمله محصولات Mo40 قرار می گیرد. حال باید پرسید که این نوع تولیدات به چه کار می آیند؟ جواب این پرسش را در بخش بعدی پیگیری خواهیم کرد. قیمت میلگرد آلیاژی MO40 سایز 30 نیز ممکن است متفاوت باشد و به عوامل اقتصادی و بازاری بستگی داشته باشد. شما عزیزان میتوانید فولاد مرکزی دلاکان را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید تا با جدیدترین اخبار و محصولات یا تغییرات در دنیای آهن و فولاد آشنا شوید. برای این منظور می توانید از میان گزینه های پایین صفحه بر روی شبکه اجتماعی محبوب خود کلیک کرده تا به صفحه مورد نظر وارد شوید.

منگنز جهت کاهش تردی و شکنندگی فولادها استفاده می‌شود و حضور آن در ترکیب شیمیایی میلگرد MO40، در افزایش استحکام آن تأثیر قابل توجهی می‌گذارد. برای اینکه تفاوت آلیاژی بین این نوع محصولات فولادی را با سایر موارد تشخیص دهیم می بایست درصد مشخصات شیمیایی آن را بدانیم. چنان که در جدول مشاهده می کنید؛ میزان ترکیب مواد موجود در فولاد Mo40 را به تفکیک دو استاندارد ASTM A29 و JIS G4105 آورده ایم که در برخی موارد میزان ماده برابر و در برخی دیگر متفاوت است.

تنها کافی است محصول مورد نظر خود را از نظر قیمت، وزن و تناژ بررسی کنید و به مقدار نیاز سفارش دهید. کارشناسان ما پس از دریافت سفارش، با شما تماس گرفته و جزئیات سفارش را بررسی می­کنند. پس از بررسی جزئیات خرید توسط طرفین، فاکتور فروش برای مشتری ارسال می‌شود. مشتریان با پرداخت هزینه خرید میلگرد آلیاژی mo40، می­توانند محصولات را در محل تعیین شده تحویل بگیرند.

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به خواص میلگرد ۴۱۴۰ ا همان استاندارد آمریکایی فولاد MO40 بیندازیم، باید گفت که این میلگرد به سبب وجود دو عنصر مهم و نسبتا گران، بسیار با ارزش شده است. میلگرد MO40 یکی از مقاطع پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی و صنایع مهمی همچون خودروسازی و صنایع هوا و فضا می‌باشد. این میلگرد به سبب چقرمگی بالا و استقامت زیاد در برابر فشار‌های وارده و مقاومت در برابر انواع خوردگی و سایش، در میان مهندسین محبوب است. فولاد با این که ماده‌ی رایجی در ساخت و ساز در صنایع مختلف است، اما استفاده از آن به طور خالص، معمولا رواج چندانی ندارد. با توجه به ویژگی‌های مورد نیاز مختلف که در صنایع وجود دارد، آلیاژهای مختلفی برای این فلز توسعه یافته است که هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. فولاد MO40 نیز یکی از این آلیاژها است که با افزودن کروم و مولیبدن به دست می‌آید.

منتها به هرحال با فرآیندهای جوشکاری استاندارد می توانند فولاد Mo40 را جوش داد. با این حال توصیه می‌شود اقدامات احتیاطی زیر را برای از بین بردن یا به حداقل رساندن مشکلات جوشکاری مد نظر قرار دهید. مثلا بهتر است فولاد Mo40 را در حالت آنیل شده جوشکاری کنید و از میله های جوشکاری کم هیدروژن استفاده نمایید. علاوه بر این، قبل از انجام کار جوشکاری پیش گرمایش مقاطع فولادی ضروری است.

میلگرد mo40

هر دو در کشور ایران تولید می شوند و از فولاد های پر کاربرد در صنعت ایران هستند. سختی هر دو نوع نزدیک هم است و تنها 10 برینل سختی میلگرد Mo40 بیش از Ck45 است. از جمله برتری های Mo40 به Ck45 را میتوان به شکل پذیری بهتر آن اشاره کرد. هر دو در کشور ایران تولید می شوند و از فولاد های پر کاربرد در صنعت ایران هستند . از جمله برتری های Mo40 به Ck45 می توان به شکل پذیری بهتر آن اشاره کرد . فولاد مورد استفاده برای تولید میلگرد آلیاژی MO40، با استفاده از کوره قوس الکتریکی و کوره القایی تولید می‌شود.

میلگرد mo40

کلیه موارد ذکر شده در فهرست بالایی، بر قیمت روز میلگرد MO40 تاثیر مستقیمی خواهند گذاشت. البته برای تحلیل بهتر بازار و اطلاع از تغییرات آینده بازار میلگرد‌های MO40، پیشنهاد ما مشاوره است. شما عزیزان می‌توانید بصورت رایگان و جهت کسب اطلاع از بازار کشور، با کارشناس فروش ما در تماس باشید. فولاد MO40 دارای قابلیت بالای هدایت حرارتی، شکل پذیری و دوام بالایی می باشند.

به هر حال طیف گسترده ای از کاربردها در صنایع مهندسی و خودروسازی دارد و قطعاتی مانند محورها، شفت ها، پیچ و مهره ها و چرخ دنده‌های بسیاری از مدل های خودرو با استفاده از این نوع فولاد ساخته می شوند. با این نوشته همراه باشید تا اطلاعات مفصلی در مورد خواص و کاربردهای فولاد Mo40 در صنایع، نحوه جوشکاری آن و چندین موضوع مرتبط دیگر بدست آورید. میلگرد آلیاژی در سال های نه چندان دور توسط فولاد سازان ایرانی تولید می شد که در سال 1390 توسط اکسین اهواز در مقطع ورق نیز تولید شد. ورق Mo40 نیز به سرعت در بین فولادگران و صنعت گران مورد استقبال قرار گرفت و تقاضا برای ورق آن بالا رفت. در حال حاضر تولید کنندگان در مقطع میلگرد، ورق و شمش این فولاد را تولید و عرضه می کنند.

میلگرد mo40

همچنین بدلیل اینکه سختی این فولاد بسیار زیاد است، در پروژه هایی که مقاومت به سختی و توان کششی بالا مدنظر باشد، از این فولاد استفاده می شود. برخی از خواص فولاد نظیر استحکام کششی، سختی و مقاومت به خوردگی را بهینه سازی کنند. این نوع فولاد که از شمش یا اسلب آن، محصولاتی نظیر میلگرد، تسمه و ورق Mo40 تولید می شود؛ حاوی خاصیت ضد سایشی یا مقاومت در برابر سایش است. توانایی جوش فولاد 4130 بهتر از 4140 است اما مقاومت در برابر سایش آن کمتر است. در زیر می توانید از ترکیبات شیمیایی و همینطور خصوصیات مکانیکی فولادهای MO40 مطلع شوید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تخصصی در زمینه های مرتبط با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. در روش خرید نقدی، مشتری مبلغ خرید میلگرد آلیاژی MO40 را به صورت نقدی به تامین‌کننده پرداخت می‌کند.

افزودن کروم و مولیبدن به فولاد 4140، مقاومت به خوردگی این نوع فولاد را بهبود می‌بخشد. به‌ویژه اینکه، مولیبدن برای جلوگیری از وقوع خوردگی در مواجهه با کلریدها بسیار مفید است. منگنز نیز در mo40 steel به‌منظور افزایش سختی‌پذیری و قابلیت اکسیدزدایی افزوده می‌شود. همچنین، در فولادهای آلیاژی، منگنز می‌تواند با گوگرد ترکیب شده و به بهبود قابلیت ماشین‌کاری و فرآیند کربن‌دهی کمک کند. این هزینه به صورت روزانه تعیین می‌شود و فارغ از نوسانات بازار، خود نیز به عوامل متعددی بستگی دارد.

در این حالت فولاد آلیاژی MO40 را به دمای 870 الی 900 درجه سانتیگراد میرسانند. و پس از آن که دمای آن که دمای همه قسمتهای قطعه به دمای مورد نظر رسید. فولاد آلیاژی MO40 بطرز بسیار موثری برای کاربردهای صنعتی,تولید ماشین آلات,محور خودروها,چرخ دنده های غول پیکر.,سازه های سنگین و غیره بکار میرود. این نوع فولاد به خوبی فرم میگیرد .و قابلیت جوشکاری مناسبی دارد. فولاد Mo40 که با نام فولاد آلیاژی AISI 4140 نیز شناخته می‌شود، در دسته‌ فولادهای کم‌آلیاژ طبقه‌بندی شده و دارای مقادیر مشخصی از عناصر منگنز، مولیبدن و کروم است. مقاومت به سختی و سایر خصوصیات فولاد Mo40 باعث شده تا در طیف گسترده‌ای از صنایع مورد استفاده قرار بگیرد.

عواملی مانند رشد تولید ناخالص داخلی، تولید صنعتی و فعالیت ساختمانی نقش بسزایی در تعیین تقاضای فولاد و به تبع قیمت آن دارند. نقطه ضعف آن نیاز به دقت بیشتر در هنگام جوشکاری فولاد mo40 یا سایر فولادهای با کربن متوسط به بالا در مقایسه با فولاد کم کربن است. میلگرد mo40 را می توان بدون مشکل خاصی جوش داد تا زمانی که از دستورالعمل ها پیروی کنید. در جوشکاری mo40 اگر ناحیه متاثر از جوش و گرما خیلی سریع سرد شود، دچار مشکل می شویم. در نوع آنیل این فولاد را بعد از ذوبگیری به صورت شمش تولید و در نهایت وارد خط نورد گرم و پس از فرم دهی روی بستر گسترده در فضای آزاد خنک میشود. در نوع فرگوته نیز پس از ذوب گیری و تولید شمش در دمای 850 درجه سانتیگراد گرم میشود و سپس کوئنچ میشود.

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما