سئو خارجی Off Page SEO چیست؟ 10 روش بهبود لینکسازی خارجی پویان توسعه

همیشه در آخر مقالات و پست ها بخش نظرات یا فروم ها وجود دارند، UGC لینک هایی هستند که توسط کاربران در این بخش قرار داده می شوند. برای اضافه کردن یک لینک خارجی به پست یا صفحه خود، فقط باید از یک ویرایشگر بصری استفاده کنید. اگر آن را به پستی که قبلا ایجاد کرده اید اضافه کنید، می توانید آن پست را برای ویرایش باز کنید. از سوی دیگر، در اصطلاح سئو، پیوند خارجی معمولا به لینک هایی اشاره دارد که در سایت های دیگر ساخته شده اند و به دامنه شما اشاره می کنند. روش اول به این صورت است که از قسمت افزودن پرونده چندرسانه ای، تصویر را آپلود کرده و از سایدبار یا منوی کناری صفحه، لینک مورد نظر را در کادر نشانی اینترنتی قرار دهید. بعد از قرار دادن لینک یا url دلخواه، بر روی کادر “گذاشتن در نوشته” کلیک کنید تا تصویر لینک داده شده به محتوا اضافه شود.

برخی از سایت‌ها در قسمت کامنت، آدرس سایت را می‌پذیرند و نام شما را به آن آدرس پیوند می‌دهند، پس می‌توانید بجای نام خود از انکرتکست مدنظرتان استفاده کنید. همانند فروم‌ها، در اینجا نیز بهتر است دارای rel با مقدار UGC نباشد. توجه داشته باشید که استفاده غیر متعارف یا نامناسب از بک لینک‌های کامنتی ممکن است در برخی مواقع به جای بهبود سئو و جلب توجه، معکوس واقع شود و باعث عواقب منفی برای سایت شما شود. بنابراین، همواره بهتر است از راهکارهای سئو و تبلیغاتی متعارف و اصولی استفاده کنید.اگر سوال بیشتری دارید یا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، با خوشحالی پاسخگو خواهیم بود. روش سه مرحله‌ای سریع و زیرکانه‌ به عنوان یک استراتژی لینک سازی داخلی می‌تواند فورا اجرا شود. برای اینکه توضیح دهیم لینک سازی داخلی چیست، ابتدا به تعریف لینک داخلی می‌پردازیم.

افزایش احتمال گرفتن بک لینک

بنابراین لازم است که گوگل مدام به کرالینگ در زمینه‌ی وب سایت‌ها و صفحات آن‌ها بپردازد تا محتواهای جدید را پیدا کنید. در مقاله فوق ما سعی کردیم شما را با مبحث مهم لینک سازی خارجی آشنا کنیم زیرا امروزه و با پیشرفت کسب و کارهای آنلاین این روش بازدهی بسیار خوبی در افزایش اعتبار سایت ها و بالا رفتن رتبه سایت نشان می دهد. برای لینک سازی خارجی می توان از روش های مختلفی مانند گرفتن بک لینک از سایت های معتبر، لینک سازی در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، واتساپ و… همچنین می توان بر روی عکس ها نیز لینک گذاری کرد اما هر یک از این موارد شیوه های خاص خود را دارند. در ادامه من مهدی مهران، به شما در خصوص بهترین روش های لینکسازی خارجی میپردازیم.

از اینکه با ما تا انتهای این مقاله همراه بودید بسیار متشکرم، اگر علاقمند به آموزش سئو در مشهد هستید با ما در ارتباط باشید. اگر وارد کمپین‌های رپورتاژ آگهی شده‌اید، در یک روز تمامی آن‌ها را منتشر نکنید. محمدرضا دهقانی هستم و قراره به شما کمک کنم تا سئو رو به خوبی یاد بگیرید و به درآمد بالا تو این زمینه برسید.

  • همچنین صاحبان سایت و وب‌مستران می‌توانند برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه برای سئو خارجی، با پلتفرم‌های این حوزه همکاری کنند.
  • زمانی که از لینک‌های زمینه‌ای استفاده می‌کنید تا مقالات خود را به یکدیگر لینک کنید، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مورد نظر خود را در انکرها استفاده کنید.
  • در واقع لینک داخلی کاربر را به صفحه‌ای در همان دامنه منتقل می‌کند، اما در لینک سازی خارجی شما صفحه‌ای از دامنه‌ای دیگر را لینک می‌کنید.
  • تا چند سال پیش، وبلاگ ها پربازدیدترین مکان ها در فضای مجازی بودند اما هنوز هم وبلاگ ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • البته باید به این نکته توجه کنید که زیاده روی و استفاده از لینک های بی کیفیت می تواند ضرری جبران ناپذیر به تمامی زحمات و هزینه های شما وارد کند.

در روزهای آغازین اینترنت، موتورهای جستجو به شدت به عوامل داخلی صفحه مانند متا تگ‌ها و چگالی کلمات کلیدی متکی بودند تا ارتباط یک صفحه وب را با عبارت جستجو شده تعیین کنند. بااین‌حال، هرچه تعداد کاربران بیشتر شد، موتورهای جستجو به روش بهتری برای اندازه‌گیری اعتبار یک صفحه نیاز داشتند. کرالرهای موتورهای جستجو، که به عنوان عنکبوت‌های وب نیز شناخته می‌شوند، ربات‌هایی هستند که صفحات جدید وب سایت‌ها را مشاهده می‌کنند و آن‌ها را برای موتور جستجو در قسمت ایندکس ذخیره می‌کنند.

آموزش هایپرلینک یا تبدیل متن به لینک در واتساپ

البته این روش هنوز در ایران مورد استقبال نیست اما بعضی وب‌سایت‌ها این کار را انجام می‌دهند. همچنین، انجام مصاحبه با افراد مشهور یا خبرنگاران و نشر آن در وب‌سایت شما، به شما کمک می‌کند که به عنوان یک منبع مورد اعتماد معرفی شوید و به راحتی لینک‌های خارجی دریافت کنید. لینک های کامنتی یا Comment Backlink به بک لینک‌هایی اشاره دارد که در قسمت کامنت‌ها یا بخش نظرات سایت‌ها قرار می‌گیرند. این نوع لینک‌ها در بخش کامنت یا نظرات مربوط به مطالب وب سایت‌ها قرار می‌گیرند و هدفشان افزایش تعامل با کاربران و جلب توجه و بازدیدکنندگان است.

وب‌سایت‌هایی که لینک‌های خارجی باکیفیت‌تری دریافت کرده بودند، معتبرتر بودند و به احتمال زیاد در نتایج جستجو رتبه بسیار خوبی داشتند. وب سایت شما باید محتوا و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار دهد. پس برای صفحاتی لینکسازی خارجی و سئو خارجی انجام دهید که اطلاعاتی را به کاربر اضافه می کند و یا نیاز های کاربران را برطرف کند. استفاده از رسانه های اجتماعی در سئوی خارجی یک راه موثر برای جذب لینک های خروجی و افزایش سطح آگاهی کاربران شبکه های اجتماعی از وبسایت شماست. این پلتفرم‌ها امکان اشتراک‌گذاری محتوا، ارتباط با بلاگر ها و اینفلوئنسر ها و تبادل نظر با کاربران را فراهم می‌کنند. ساخت بک لینک همان لینک سازی خارجی هست و باید در نظر داشته باشیم که تا زمانی که سئو فنی و سئو داخلی سایت ما به درستی انجام نشده بهتر است به سراغ لینک سازی خارجی نیاییم.

دومین مورد از سئوی خارجی مربوط میشود به سوشیال سیگنال ها و در واقع تاثیراتی که شبکه های اجتماعی روی سایت ما می گذارند. موثرترین شبکه های اجتماعی در سئوی سایت را می توان 5 شبکه اجتماعی فیس بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و پینترست دانست. پست مهمان در واقع انتشار پست یا مقاله در وب سایت شخص دیگری می باشد.

از این رو بررسی این لینک‌ها و جلوگیری از ارجاع‌های نامربوط و بی ارزش برای حفظ وضعیت سئوی سایت اهمیت زیادی دارد. در بین شبکه های اجتماعی گفته شده به لینکدین توجه بیشتری داشته باشید. در لینکدین می توانید علاوه بر گذاشتن پست در تایم لاین خود به انتشار مقالات طولانی نیز بپردازید و به راحتی می توانید به سایت و مقالات خود لینک دهید. برای مثال اگر پیوند به صفحه ای درباره گربه های پرشین می رود، از عبارت “گربه های خیابانی” در انکر تکست استفاده نکنید و حتما به خاطر داشته باشید که کیفیت محتوای شما و محتوای صفحه ای که به آن پیوند می دهید، واقعا مهم تر از محبوبیت صفحات است. شما در اکثر مواقع باید از پیوند های dofollow استفاده کنید که هم به وب سایت شما و هم به وب سایت دیگران اجازه میدهد تا نفوذ خوبی برای گوگل دریافت کنند.

از این طریق کاربران از کتاب‌های شما استفاده می‌کنند و به سایت شما سر می‌زنند. برای ساختن لینک های خارجی قواعد بسیار مهمی وجود دارد که اگر هر یک از آن ها را نادیده بگیرید هر زحمت و تلاشی را که برای پیشرفت وب سایت خود انجام داده اید به هدر خواهد رفت و باعث پنالتی شدن سایت شما می شود. موتورهای جستجوگر از معیارهای بسیاری برای تعیین ارزش لینک های خارجی استفاده می کنند. خرید بک لینک به دلیل مشکلاتی که دارد اصلا پیشنهاد نمیشود و بهترین کار این است که خودتان آن ها را بسازید یا حداقل بر نحوه ساخت آن ها مدیریت داشته باشید. اگر کمی جستجو کنید، سایت های ایرانی و معتبری را پیدا خواهید کرد که اعتبار دامنه و صفحه خوبی دارند و عمده فعالیت آنها در زمنیه تولید محتوا و وبلاگ است. بک لینک به لینکی گفته می‌شود که از یک سایت دیگر به دامنه یا یکی از لندینگ‌های ما داده شده است.

آموزش ahref را می توانید در این دوره به صورت تخصصی به همراه آموزش ابزار moz مشاهده کنید. شما با انجام لینک بیلدینگ اصولی می توانید به راحتی رقبای خود را پشت سرگذاشته و در برابر آن ها قد علم کنید. برای رسیدن به رتبه‌های برتر کافیست تا سری به سایت تریبون triboon.net بزنید. بله، اگر سوالی داشتید چه قبل از شرکت در دوره و چه بعد از آن می توانید از طریق تلگرام ارتباط بگیرید. این دوره طی چند جلسه ویدیوئی مجموعا 8 ساعت می باشد که مدام در حال بروزرسانی است و چک لیست هایی نیز درحال آماده سازی است که به مجموعه اضافه شود.

پس خیلی مهم است که به مساله دقت کنید و از هرسایتی اقدام به
گرفتن بک لینک نکنید. در این مقاله آموزش سئو، در خصوص لینک سازی و تکنیک های آن برای
افزایش رتبه سایت در گوگل نیز صحبت خواهیم کرد. شما برای لینک سازی خارجی و استفاده از بک لینک، باید از منابع مورد اعتماد و معتبر استفاده کنید. زیرا تنها منابعی که معتبر باشند می‌توانند به سایت شما اعتبار منتقل کنند. استفاده از منابع نامعتبر نه تنها برای سایت شما سودی ندارد، بلکه برایتان مضر نیز خواهد بود.

مثلا در اینستاگرام می گویند با تگ کردن دوسانتان زیر این پست جایزه بگیرید. برای توضیحات بیشتر در رابطه با این مورد، باید گفت که وب سایت ها در هر کشوری با توجه با زبان آن کشور بارگذاری می شوند. شما در هنگام لینک سازی باید توجه کنید که در سایت هایی که زبانش با زبان کشور شما یکی است، لینک سازی کنید؛ اما وب سایت های خارجی که در زمینه موضوع مرتبط با شما کار می کنند، ریسک پنالتی شدن وب سایتتان را بسیار کاهش می دهند. بنابراین قبل از اینکه بخواهید اقدام به لینک سازی خارجی و گرفتن بک لینک کنید نکات زیر را در نظر داشته باشید. سعی کنید این عملیات را در سایت هایی انجام دهید که ماهیت و کاربری آن ها مرتبط با حوزه کاری خودتان باشد.

برای مثال از نظرات کاربران درباره سایت و کسب و کار خود استفاده نمایید . نکته مهم و اساسی دیگر بین سایت مقصد و عبارت کلیدی مورد نظر باید ارتباط  موضوعی بر قرار باشد. امروز قصد دارم یکی از مهمترین ابزار هایی که شما همیشه برای سئو سایتتون بهش نیاز دارید رو معرفی کنم. بدون شک تا‌به‌حال در مورد لینک‌سازی داخلی و خارجی و اهمیت آن در سئو فراوان شنیده‌اید؛ اما شاید ندانید که انکرتکست‌ها می‌توانند روی…

علاوه بر این، ارتباط با اینفلوئنسرها در این پلتفرم ها می تواند به افزایش اعتبار برند و اعتبار سایت کمک کند. در نتیجه همانطور که مشاهده می شود سئو داخلی و سئوی خارجی، وب سایت ها را از جنبه های مختلف بهینه می کنند. ترکیب هوشمندانه این دو استراتژی می تواند به شما در رسیدن به اهداف خود در گوگل و سایر موتور های جستجو کمک کند و ترافیک و سطح دسترسی وبسایت شما را برای کاربران اینترنت افزایش دهد. وبسایت شما نماینده ای از برند و هویت کسب و کار شما در عصر دیجیتال به حساب می آید. برای لینک سازی در انجمن ها باید دقت داشته باشید که لینک های آن انجمن بدون نیاز به وارد شدن و لاگین کردن قابل رویت باشد تا گوگل بتواند لینک ها را بررسی نماید.

شما می‌توانید برای آشنایی کامل با فرایند لینک سازی، مقاله لینک سازی چیست؟ راهنمای کامل لینک بیلدینگ ۲۰۲۳ را مطالعه بفرمایید. الگوریتم پاندا به دنبال جریمه سایت هایی است که به صورت اسپم لینک سازی می کنند می باشد و به راحتی آن ها را تشخیص می دهد. ما در این دوره به به صورت مفصل درمورد اینکه این الگوریتم چگونه شکاک می شود و به فکر جریمه شما می افتد و حتی علائم جریمه شدن سایت شما توسط گوگل را بررسی و صحبت کرده ایم. و در انتهای دوره درمورد نحوه خروج و فرار از پنالتی یا همان جریمه گوگل صحبت کرده ایم.

تجریبات خود در مورد لینک سازی و سوالات خود را از طریق فرم نظرات برای ما ارسال کنید. برای جلب اعتماد مشتری فکری کرده‌اید؟ ۱۲ روش کاربردی را در این مقاله بررسی کردیم تا به شما در این… همانطور که در بخش بالا نیز توضیح داده شد می توان از طریق بخش کامنت یا نظرات مقالات نیز لینک سازی کرد.

بک لینک ها باید از وب سایت ها و منابع قابل اعتماد و معتبر برای موتور های جستجو، دریافت و یا ساخته شوند. منابع خبری، وب سایت های دانشگاهی، وب سایت های تخصصی، شبکه های PBN استاندارد و مجلات آنلاین به طور کلی منابع معتبری هستند. تبادل لینک های غیر مرتبط و مکرر می تواند به جای کمک به بهبود سئو، به سایت آسیب برساند.

ایکس سئو با بهترین قیمت و با کیفیت ترین خدمات به شما در فرآیند سئو سایتتان کمک خواهد کرد ، جای نگرانی نیست . در واقع هایپرلینک‌‌هایی هستند که در یک تگ یافت می‌شوند و این تگ مطابق یک انکر تکست مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که ممکن است استفاده از بک لینک های غیر طبیعی و اسپم به قیمت پنالتی شدن سایت برای شما تمام شود.

زمانی که لینک سازی خارجی انجام می‌شود، در واقع به گوگل نشان می‌دهیم که سایت‌های دیگر ما را تایید می‌کنند و به همین دلیل به سایت ما لینک داده‌اند. در مطلب بالا به این موضوع اشاره کردیم که افرادی که در زمینه سئو سایت سرشته دارند بر این عقیده هستند که لینک های خارجی دارای اهمیت بسیاری بوده و معتقد هستند که لینک های خارجی مهم ترین هدف و عامل برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو می باشند. دلیل این همه اهمیت درباره لینک های خارجی این است معیارهای بسیار دشواری برای اجرا دارند و امکان دستکاری در نتایج آن ها بسیار کم می باشد و به همین خاطر است که نزد موتورهای جستجو محبوبیت دارند.

در این آموزش قصد داریم به شما نحوه‌ی ایجاد بک‌لینک به صورت صحیح برای بدست آوردن رتبه‌ی سئو را آموزش دهیم. برای لینک سازی نباید هیچ اصول و نظمی را رعایت کنید به عنوان مثال نباید به صورت منظم هر روز سه لینک برای یک صفحه خاص بسازید. باید سعی کنید کاملا طبیعی رفتار کرده و حتی گاها لینک سازی را متوقف کنید. لینک سازی شامل روش ها و تکنیک های بسیاری است که به صورت کوتاه و مختصر به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

در این مقاله به اینکه استراتژی لینک سازی خارجی چیست و چرا لازم است پرداختیم. به علاوه شما را با نکاتی که در تنظیم یک استراتژی لینک سازی بهتر است در نظر بگیرید، آشنا کردیم. در نظر داشته باشید که طراحی کامل یک استراتژی لینک سازی خارجی کاری زمان بر است در این مقاله هدف ما آشنایی شما با روش طراحی این استراتژی بود. با این حال، لازم است توجه داشت که استفاده از شبکه وبسایت های خصوصی (PDN) به منظور بهینه‌سازی سئو برخلاف راهنمایی موتورهای جستجو مانند گوگل است.

شما باید به دنبال پربازدیدترین و پرترافیک‌ترین سایت در حوزه تخصصی فعالیتتان باشید. البته سایت‌هایی وجود دارند که حالت دایره المعارف دارند و موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهند؛ اما اگر قصد دارید این گونه سایت‌ها را انتخاب کرده و از آن‌ها استفاده کنید، بهتر است از بالا بودن امتیازشان مطمئن باشید. با استفاده از وبلاگ، محتواهای خود را از راه‌های مختلفی به کاربران نمایش دهید. با استفاده از وبلاگ امکان اشتراک گذاری محتواهای آموزشی شما بالا می‌رود و بیشتر دیده می‌شوید. بک لینک‌های رقبای خود را بررسی کنید و برای لینک سازی از آن‌ها کمک بگیرید. تصور کنید که در حوزه‌ای، یک فرد که دارای تخصص است و افراد زیادی او را می‌شناسند، یک نفر را به افراد دنبال‌کننده خود معرفی کند.

شما با استفاده از ابزار mozbar می توانید بفهمید که وب سایت مورد نظرتان اسپم است یا نه. این ابزار بر روی مرورگر نصب شده و میزان اسپم و دامین و پیج اتوریتی صفحه سایت را نمایش می دهد. لینک سازی در سایت های اسپم شده یکی دیگر از مواردی است که باید در آموزش لینک سازی خارجی به آن توجه داشته باشید.

از دید متخصصان سئو و فعالان حوزه وب، فعالیتی که در حوزه سئوی خارجی بیشترین میزان اهمیت و البته حساسیت را دارد، لینک سازی خارجی سایت میباشد. صرف نظر از تاثیر آنها در ترافیک جستجو، لینک های شکسته منجر به ایجاد تجربه ضعیف برای کاربران کاهش ترافیک وب سایت شما می شود. پس در اولین قدم این لینک ها را شناسایی و رفع کنید تا سئو سایت خود را بهبود ببخشید. همیشه این نکته را باید توجه کنید که رقبا هیچگاه عقب نمی کشند و در جنگ رسیدن به کلمات کلیدی با جستجوی بالا، رقابت شدیدی دارند. پس با بررسی ثانیه به ثانیه رقبای خود همیشه یک قدم جلوتر از آن ها گام بردارید.

راه های مختلفی وجود دارد که با آن می توان یک لینک خارجی به وردپرس اضافه کرد. منو های ناوبری جدید ساخت، لینک های دکمه طراحی کرد و بسیاری مسائل دیگر. احتمالا فقط باید بدانید که چگونه لینک ها را به پست ها و صفحات خود اضافه کرد.

  • سئو خارجی مکمل سئو داخلی سایت بوده و این دو دست در دست هم میتوانند سرنوشت وب سایت شما و میزان بازدهی آن را تضمین نمایند.
  • هر چه قدر که شما تعداد فالور، لایک یا کامنت بیشتری در شبکه های اجتماعی خود داشته باشید قطعا تاثیر بیشتری را خواهید دید.
  • از این طریق می‌توانید بفهمید که آن‌ها از کدام منابع لینک‌های خارجی استفاده کرده‌اند و شما نیز از همان‌ها استفاده کنید.
  • درنتیجه می‌توان گفت در صفحۀ نتایج جستجوی کاربران، بیشتر از قبل نمایش داده می‌شوید.
  • پسورد خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

لینک سازی شامل دو بخش داخی و خارجی می باشد که لینک سازی خارجی حساسیت بیشتری نسبت به نوع داخلی دارد. پس از اینکه حدود تعداد لینک های مورد نیاز برای صفحات و سایت شما و روش لینک سازی ترجیحی در فضاهای مختلف مشخص شد، حال می توانیم یک برنامه زمان بندی برای آن بنویسیم. در برنامه زمانبندی به عنوان مثال تعیین می کنید در چه فضاهایی در چه زمان هایی این کار را انجام دهید که البته برای اینکار از چیزی مانند تقویم محتوایی می توانید استفاده کنید تا بتوانید بصورت یکپارچه این کار را انجام دهید. تا چند سال پیش، وبلاگ ها پربازدیدترین مکان ها در فضای مجازی بودند اما هنوز هم وبلاگ ها مورد استفاده قرار می گیرند.

این رویکرد ایمن‌تر و برای مدت زمان طولانی-مدت همتا و برقراری کیفیت تلاش‌های سئو سایت شما را حفظ می‌کند. لینک سازی خارجی و سئو داخلی حرفه ای سایت ، مشاوره در چینش سایت به بهترین سبک ممکن و بررسی صفحات شما تخصص ماست. در واقع لینک سازی داخلی بخشی مهم برای رسیدن به کرال دپس دلخواه است. اگر هیچ لینکی نداشته باشید، طبیعی است که کرالرها به سمت سایت شما هدایت نشوند و شما در نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشوید. لینک سازی داخلی موضوعیست که شما به عنوان صاحب یک سایت اختیار آن را در دست دارید. با استفاده از لینک‌های داخلی درست، شما ویزیتورهای سایت خود و گوگل را به مهم‌ترین صفحات خود هدایت می‌کنید.

شما می توانید برای سایت خود به راحتی و در کمتر از 2 دقیقه بک لینک درست کنید. باید بگویم که دقیقا ما هدفمان همین است که با کمترین هزینه (منظورم از هزینه اینجا زمانی است که صرف ساخت لینک بلیدینگ می کنید است) بتوانید لینک بلیدینگ خیلی قوی برای سایت خود داشته باشید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. برای دریافت مشاوره و راهنمایی و قیمت گذاری پروژه سئو سایت خودتان با ما تماس بگیرید .

لینک خارجی External Link یا همان BackLink به لینک‌هایی گفته می‌شود که از سایت‌های دیگر به سایت ما ارجاع داده می‌شود. فرآیند لینک سازی یک فرآیندی است که هر صاحب وب‌سایتی باید از آن اطلاعات کافی را داشته باشد. لینک‌ها معمولا 40 درصد از اعتبار و رتبه‌ی هر وب‌سایت را تشکیل می‌دهند. گوگل از طریق شبکه ارتباط لینک‌ها، کیفیت محتوا و ارزش یک وب‌سایت پی می‌برد، بنابراین یک سایت با لینک‌های دارای ارزش زیاد، معمولا رتبه بهتری از سایت‌های دیگر با لینک‌های کم‌ارزش دارد. هنگام ایجاد لینک خارجی در نظر گرفتن چندین فاکتور بسیار حیاتی می باشد که به شما در بهینه سازی موتور جستجو و رتبه بندی صفحه نتیجه کمک می کند.

این روش می تواند به افزایش لینک های خارجی و اعتبار وب سایت کمک کند. اما باید اطمینان حاصل کنید که لینک های دریافت شده مرتبط هستند و ارزش دارند. لینک سازی زمانی تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت که شما در سایت های معتبر اقدام به لینک سازی و گرفتن بک لینک کنید.

در این زمینه دو مفهوم کلیدی به نام های سئو خارجی و سئو داخلی وجود دارد. همانطور که از نام آن ها پیداست یکی در مورد بهینه سازی وبسایت خارج از خود سایت (Off Page SEO) و یگری بهینه سازی و بهبود عملکرد آن (On Page SEO) می باشد. با لینک سازی داخلی و خارجی، می توانید به کاربران کمک کنید تا اطلاعات اضافی، مکمل و مرتبطی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. این امر می تواند تجربه کاربر را بهبود ببخشد و آن ها را تشویق کند تا در آینده از وب سایت شما جهت مشاهده محتوای با کیفیت بیشتر بازدید کنند.

در این قسمت از مقاله، قصد داریم یکی از موارد مهم و بسیار محبوب سئو خارجی یا همان Offpage را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در سئو سایت، لینک سازی داخلی و خارجی است و در این میان، لینک بیلدینگ خارجی یکی از اصل های مهم در سئو وبسایت به حساب می‌آید. علاوه بر بررسی این مورد، در ادامه اشاره کوچکی به تفاوت های لینک سازی داخلی و خارجی خواهیم داشت تا بیشتر به اهمیت link building پی ببرید.

لینک های nofollow که به شما کمک می کنند تا از برخی سیستم های جریمه گوگل در پی استفاده بیش از حد برخی از لینک های خارجی جلوگیری کنید. برای ایجاد لینک یا هایپر لینک در واتساپ، تنها کافی است تا پیوند مورد نظر را در بخش متن وارد کنید. به این صورت، پیوند به طور خودکار به یک لینک قابل کلیک تبدیل خواهد شد. همچنین برای درج لینک در یک پیام متنی، می توانید پیوند را در داخل پرانتز قرار داده تا به صورت خودکار به هایپرلینک تبدیل شود.

پس با لینکسازی در وبسایت هایی که در زمینه شغلی و فعالیت شما همسو می باشد، می توانید در صدر نتایج جستجوی کاربران اطراف خود باشید. در ابتدا باید سعی کنید مطالبی را تولید کنید که کاربران خود به صورت خودکار ترغیب به ایجاد لینک و ساختن بک لینک طبیعی برای محتوای شما شوند. بک لینک می تواند به صورت فالو و نوفالو باشد که به هر دو صورت بسیار ارزشمند بوده و می تواند روی رتبه سایت تاثیر گذار باشد. سایت های مختلفی وجود دارد که مرتبط با کسب و کار شما است و شما می توانید به صورت رایگان در آن ها به معرفی محصولات، خدمات، مقالات و… کسب و کارتان بپردازید و به عنوان مهمان پست هایی را به اشتراک بگذارید. هدف اصلی گوگل با این کار، این است که جلوی سئو کلاه سیاه که بعضی از
مالکین انجام می دهند را بگیرد. بعضی از صاحبان با خرید بک لینک از تعدادی سایت
قصد افزایش تعداد بازدید خود را دارند که گوگل سریعا تشخیص و سایت آن را جریمه می
کند.

با نوشتن یک محتوای منحصر به فرد و دست اول، سعی کنید مخاطب را به سایت خود جذب کنید. برای آنکه بیشتر با فرایند سئو آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو چیست؟ آموزش کامل مفاهیم SEO به زبان ساده را مطالعه نمایید. آن دسته از لینک هایی که به نوعی سرنخ یک موضوع می باشند دارای ارزش بسیاری هستند.

معمولا نظر عمومی بر این است که لینک‌های زمینه‌ای ارزش بیشتری نسبت به لینک‌های تصویری دارند. به ندرت پیش می‌آید که کاربر روی یک تصویر کلیک کند تا مقاله‌ی دیگری را بخواند. معمولا هدف از کلیک کردن روی عکس این است که بزرگ‌نمایی شود کاربر بتواند آن را بهتر ببیند. با این حال، لینک‌های تصویری یک تکنیک مهم را در خود مخفی می‌کنند که می‌توانید از آن بهره ببرید. در لینک سازی داخلی هر دو صفحه باید در یک دامنه‌ی یکسان قرار داشته باشند.

یکی از مهمترین فاکتورهایی که گوگل در رنک دهی خود در نظر می گیرد، بحث لینک هایی است که شما از سایت های مختلف دریافت کرده اید. از این طریق گوگل میزان اعتبار شما را در دنیای وب بررسی می کند و جایگاه های شما را بهبود می بخشد. از آن‌ها برای هدف خود استفاده کنید ولی تمام دسته‌بندی‌های خود را در آنجا نیاورید.

هر کدام از این شبکه های اجتماعی عمومی کاربردهای خاص خودشان را دارند به عنوان نمونه برخی برای فضایی برای اشتراک گذاری مطالب علمی هستند، برخی برای ارتباط کسب و کار ها با یکدیگر هستند. رپورتاژ آگهی، فروم، کامنت، پست مهمان، نویسندگی در بلاگ‌های خارجی، نویسندگی در سایت‌های ویکی، شبکه‌های اجتماعی، آنالیز رقبا، استفاده از سایت‌های خارجی، استفاده از منابع معتبر. تولید محتوای قوی، محتوای معتبر، استفاده از رپورتاژ آگهی، بررسی رقبا، ایجاد وبلاگ، استفاده از فروم، استفاده از کتاب الکترونیک و استفاده از شبکه‌های اجتماعی. شما می‌توانید لینک سازی خارجی سایتتان را به شرکت‌های خدمات سئو بسپارید و خیالتان از بابت رعایت نکات گفته شده راحت باشد. یکی از مواردی که امروزه بسیاری از وب سایت ها و کسب و کار ها از آن استفاده می کنند و محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد، مطالب ویروسی است.

این ویژگی باعث خواهد شد تا تاثیرگذاری لینک سازی از نوع خارجی سریع تر انجام شود. گوگل در سال 1990 بحث پیج رنک را پیش آورد و آن را بر اساس بک لینک هایی که به یک سایت داده می شد امتیاز بندی می کرد و در نتیجه هر سایتی که پیج رنک بهتری داشت رتبه های بهتری را دریافت می کرد. ما در این دوره به طور کاملا تخصصی به شما تمام نکات و اصول لینکسازی خارجی صحیح را آموزش داده ایم. روش هایی را گفته ایم که خودمان در پروژه های سئو و بک لینک مشتریان خود انجام می دهیم، پس قطعا شما هم با عمل به این روش ها هیچ وقت دچار مشکل نخواهید شد. در این دوره با کمترین هزینه و با کمک مدرسی با اخلاق و پرانرژی بهترین ایده‌ها را دریافت می‌کنیم و به موفقیتمان در مسیر لینک سازی خارجی بسیار امیدوار می‌شویم.

دسته ای از لینک ها وجود دارد که موتور جستجو به آنها توجه نکرده و دنبال نمی کند. پس شما نمی خواهید به هیچ وب سایت قدیمی پیوند دهید زیرا بسیاری از آنها هیچ ارزشی برای وب سایت شما نخواهند داشت. فرض کنید که سایت A که به سایت B لینک می دهد، یک سایت اسپم باشد که از طرف گوگل قبلا جریمه شده
باشد. برای
همین گوگل اول سایت A یا لینک دهنده را بررسی
می کند تا مطمئن شود اسپم نیستند، اگر اسپم باشند، B را هم جریمه می کند و برعکس هم وجود دارد اگر B اسپم باشد، چون سایت A، آن را تایید کرده است
جریمه خواهد شد. یک نکته خیلی مهم این است که تمامی لینک ها از نظر ارزش با هم برابر
نیستند و بسته به اینکه شما از چه صفحه لینک ورودی گرفته اید، متفاوت است. به‌صورت کلی می‌توان گفت استفاده از سایت‌هایی که مرتبط با زمینۀ کاری شما هستند، نتیجه و بازدهی بسیار زیادی برای شما خواهد داشت.

سئو خارجی مکمل سئو داخلی سایت بوده و این دو دست در دست هم میتوانند سرنوشت وب سایت شما و میزان بازدهی آن را تضمین نمایند. اما میتوانیم با استفاده از انتشار محتوای عالی، نمودارها و اطلاعات بروز در این شبکه های اجتماعی برندسازی خود را در بین کاربران ارتقا داده و اعتماد بیشتری را جلب نماییم. با نوشتن محتوای خوب و سئو شده میتوانید در موتورهای جستجو رتبه بگیرید و با لینک دادن سایت های مختلف دیگر به آن مطلب میتوانید جایگاه های بالاتری در این موتورهای جستجو کسب کنید. بهینه سازی محتوای سایت، سئو داخلی یا On-Page SEO نام دارد و شامل مواردی مانند ساختار وب سایت، محتوا و یا بهینه سازی سرعت سایت میباشد.

شما برای لینک سازی خارجی، می‌توانید از بسیاری از راه‌های رایگان و غیررایگان استفاده کنید. در این قسمت ۱۰ روش از روش‌های لینک سازی خارجی را برای شما توضیح می‌دهیم. زمانی که از لینک سازی خارجی و تبلیغات استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق محتوا و ظاهر سایت کاربر را جذب کنید. اگر سایت شما در حوزه آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند، نباید در سایت‌هایی که درباره آموزش مطالب درسی مطلب تولید می‌کنند از شما نامی برده شود.

سئو خارجی به عنوان یک استراتژی کلیدی برای بهبود رتبه و اعتبار وب سایت ها در موتورهای جستجو می باشد. ارتباط با وبسایت ها ، لینکسازی خارجی معتبر و با کیفیت می تواند اعتبار وبسایت را افزایش دهد، رتبه بندی را بهبود بخشد و ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت کند. بنابراین در استراتژی های بازاریابی آنلاین به سئو خارجی به عنوان یک ابزار حیاتی نگاه کنید و آن را در ترکیب با سایر تکنیک سفارش بک لینک ها برای دستیابی به موفقیت در دنیای دیجیتال در نظر بگیرید. استراتژی لینک سازی خارجی، یک برنامه حاصل از تحلیل های مختلف است که در آن چگونگی لینک سازی خارجی مبتنی بر اهداف کسب و کار و شرایط آن مشخص می شود. در این برنامه جزییات مواردی همچون چه زمانی بهترین زمان لینک سازی خارجی است، چه روشی برای ساخت لینک خارجی خوب است، چگونه لینک خارجی بسازیم، کجا لینک خارجی بسازیم و…

فرض کنید که صفحه A به صفحه B لینک داده است، این مساله
به گوگل بیان می کند که صفحه A محتویات صفحه B را پسند کرده است و با لینک سازی که انجام داده است، یک رای به او
داده است. اکثر صفحات در لینک سازی به
دیگر صفحات سایت خارجی، از تگ نوفالو استفاده می کنند. تگ نوفالو بیان می کند که
سایت لینک دهنده فقط هدفش معرفی سایت خارجی است و در واقع هیچ گونه رای برای آن
صفحه در نظر گرفته نمی شود. موتورهای جستجوگر زمانی که یک وبسایت را خزش می‌کنند، تمام لینک‌ها را دنبال نمی‌کنند؛ اما نام بردن از سایت شما در یک سایت دیگر، امتیاز محسوب می‌شود و ترافیک سایتتان را با هدایت کاربران به سایت شما، افزایش می‌دهد. در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، باید بگوییم با اینترنتی شدن بسیاری از مشاغل و هوشمند شدن موبایل ها، کمتر کسی دیده می شود که دیگر گوشی هوشمند و یا کامپیوتر نداشته باشد. پیشرفته شدن لوازم الکترونیکی باعث شده در تمام حوزه های کاری سایت های بسیاری با زبان های مختلف به وجود بیاید و روز به روز به تعداد وبلاگ ها اضافه شود.

هدف خود را اول تعیین کنید و بعد سایت هایی را که مناسب لینک شما
هستند مشخص کنید. با افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتری، می‌توانیم نتیجه بگیریم که کسب درآمد و سود سایت شما نیز افزایش می‌یابد. شاید زمانی که به دنبال سایتی برای لینک سازی خارجی هستید، سایتی را پیدا کنید که از هر نظر برای گرفتن لینک مناسب باشد. شاید در این‌صورت تصمیم بگیرید که تنها از همین یک سایت برای لینک سازی و گرفتن بک لینک استفاده کنید. صفحه وب سایت شما در حقیقت مکانی می باشد که لینک ها در آن قرار داده می شوند و همچنین دامنه ای است که به سایت مورد نظر اشاره دارد که همین موضوع می تواند برای موتورهای جستجو یک معیار مرتبط را فراهم آورد.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما