بانک مو چیست؟ همه چیز درباره بانک مو زیمالب

به دسته های مو که در یک روزنه از سطح سر قرار دارند گرافت مو یا واحد فولیکولار مو گفته می شود که به گرافت های تک تار مویی و چند تار مویی تقسیم میشوند. تعداد تار مو در هر گرافت بین ۱ تار تا ۵ تار مو بستگی به قدرت بانک مو و تکنیک برداشت گرافت متفاوت است. در روش FUE حدود 60 پیوند در هر سانتی‌متر از ناحیه سر انجام می‌شود ولی در روش میکروفیت این تعداد به 90 پیوند می‌رسد و در نتیجه افراد بعد از عمل موهای پر پشت تری خواهند داشت. در روش میکروفیت نیازی به اصلاح وجود ندارد و فقط منطقه اهدا کننده بریده می‌شود.

کاشت مو

در روش FIT بجای ایجاد برش در نواحی پشت سر، موها به صورت دانه‌ای و با استفاده از دستگاه خاصی و به صورت بسیار ظریفی برداشته می‌شوند. این روش با خونریزی زیادی همراه است زیرا در این روش برش ها به صورت نواری است؛ یعنی متخصص برای برداشت فولیکول ها از بانک موی متقاضی نواری به اندازه 1 تا 2 سانتی متر جدا می کند. بعد از بررسی کامل نوار خارج شده از پوست سر زیر میکروسکوپ بسیار قوی و جدا کردن فولیکول های مو، کار کاشت مو به ناحیه مورد نظر انجام می شود.

لازم است تاکید کنیم که معمولا موهای کاشته شده ۲ تا ۳ هفته پس از عمل می‌ریزند که این مساله نشانه‌ای برای رویش موهای جدید است. اکثر افراد ۸ تا ۱۲ ماه پس از جراحی شاهد رشد موهای جدید خواهند بود. انتقال واحدهای فولیکولی میکروسکوپی اصطلاحی است که به کاشت موها به روش FUE یا در ایران FIT اشاره دارد. جالب است بدانید که در این روش و دیگر روش‌های بر پایه‌ی آن (یعنی SUT و Micro FIT) مراحل کاشت مو به این شکل جلو می‌رود که گرافت‌ها به صورت دانه دانه برداشت شده و در ناحیه‌ی گیرنده کاشته می‌شوند.

باید در نظر داشته باشید که طول عمر موهای کاشته شده می تواند تحت تأثیر عواملی مانند بیماری، سبک زندگی، سن و میزان ریزش مو باشد.

فیلرمو یا هیرفیلر درمان نوین ریزش مو

✔ مردان و زنانی که به دلایل دیگری مانند لیفت صورت موهای خود را از دست داده اند. ✔ مردان و زنانی که به دلایلی مانند سوختگی موهای خود را از دست داده اند.

زخم‌ها بعد از چند روز خوب و در عرض چند هفته‌ی ناپدید می‌شوند. البته ممکن است برای رسیدن به نتیجه‌ای که می‌خواهید به سه یا چهار جلسه با فاصله‌ی چند ماه از هم نیاز داشته باشید. در حالت کلی روش کاشت مو به روش انتقال واحدهای فولیکولی (FUE) رایج‌ترین، مورد اعتمادترین و بهترین روش کاشت موهای سر است و فیلم کاشت مو به این روش در سراسر اینترنت وجود دارد. این روش به گونه‌ای است که در آن کاشت مو مستقیم و بر پایه FIT و یا FUE صورت می‌گیرد، به این صورت که همرمان با برداشت هر واحد از فولیکول‌ها حفره هایی در ناخیه دریافت کننده ایجاد می‌شود و فولیکول ها مستقیم پیوند زده می‌شوند.

پس از برداشتن نوار، ریشه های مو توسط اعضای تیم زیر میکروسکوپ های پیشرفته جدا می شود. سپس تیم کاشت، نوار پوستی را به 500 تا 2000 گرافت موی کوچک تقسیم می‏ کنند. میزان گرفت‏ ها بستگی به جنس مو، کیفیت، رنگ و اندازه منطقه دارد. با سلام، میزان و مدت زمان ورم بعد از کاشت مو در افراد یکسان نمی باشد و می بایست جهت بهبودی آن کمی صبر کنید.

بنابراین، برای انتخاب مناسب‌ترین‌ روش‌ کاشت مو، بهتر است به یک پزشک متخصص زیبایی مراجعه کرده و درباره مناسب‌ترین روش کاشت مو برای شما مشاوره داشته باشید. مهم ترین ویژگی این تکنیک کاشت مو، استفاده از ابزارهای مدرن و میکروموتورهای اتوماتیک است که در کاشت به روش FIT وجود نداشت و از هولدرهای دستی استفاده می شد. به دلیل استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته در این جراحی، نتیجه حاصل از کاشت بسیار طبیعی و تراکم موها بالا خواهد بود. علاوه بر این، سرعت پوشاندن طاسی سر با مو نیز نسبت به سایر روش ها است.

کاشت مو به معنی جابه جایی فولیکول های مو از قسمت پر تراکم به نواحی کم تراکم است. همانطور که در مطالب بالا ذکر شد در این تکنیک می توان از نهایت تراکم بانک موی فرد بهره برد و طی یک روز و در یک جلسه انجام می شود. مو از مهم­ترین ویژیگی‌های ظاهری هر فردی است که وقتی کم پشت می‌­شود و شروع به ریزش می­‌کند (از انواع ریزش مو می‌توان به ریزش مو کششی اشاره کرد)، ممکن است زیبایی فرد را هم تحت تاثیر قرار دهد.

حال متوجه خواهید شد که چرا این گونه عمل ها وقتی در بهترین مرکز کاشت مو انجام شوند، هزینه ها چندان پایین نیست. اما در عوض نتایج ماندگار و با دوام آنها در دراز مدت مسلما ارزش آنرا دارد و می تواند شما و سایر افرادی که به آن کلینیک و متخصص مراجعه کرده اید را راضی نگه دارد.

کاشت مو طبیعی چیست و چگونه انجام می‌­شود؟

در این تکنیک از موی سایر قسمت‌های بدن مانند ریش و سینه برای پیوند استفاده می‌شود.

قیمت و هزینه کاشت مو به میزان طاسی سر، وضعیت بانک مو، روش انتخاب شده جهت کاشت، رویش طبیعی مو و دوره نقاهت آن بستگی دارد. پزشک ابتدا سراغ موی پشت سر می رود تا بتواند از فولیکول های آن جهت کاشت استفاده کند. اگر وضعیت بانک مو در آن قسمت ایده آل نباشد، می بایست از نقاط دیگری این فرایند انجام شود که بر روی هزینه بسیار تاثیرگذار است.

در برخی موارد نیاز به چند جلسه برای کاشت لازم است و یا بعضی از پزشکان برای تحریک فولیکول‌های مو داروهای خاصی به پوست تزریق می‌کنند. بهتر است بدانید که تمام این موارد به افزایش عمر فولیکول‌ها کمک بسیاری می‌کند. پزشک ابتدا با برداشتن نواحی وسیعی از موها از ناحیه اهدا کننده به عنوان یک پلاگین، یک نوار یا (بعداً) FUE آنها را برای بررسی و آماده سازی منتقل کرده و به قطعات کوچکتر با اندازه خاص تقسیم می‌کنند.

کلینیک تخصصی کاشت مو ایران نوین با بهره گیری از 18 سال تجربه موفق در زمینه انواع روش های کاشت مو طبیعی و استفاده از به روز ترین تجهیزات، به ارائه خدمات به شما عزیزان می پردازد.

اما بسیاری از افراد در رابطه با هزینه‌های کاشت مو نگران هستند. ما در کلینیک آفرینش برای این افراد تدبیری اندیشیده‌ایم، به همین خاطر کلینیک آفرینش اقدام به کاشت مو به صورت اقساطی نموده است.

  • همچنین به طور مرتب باید از مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید و برای جلوگیری از آسیب به موها به پشت بخوابید.
  • تجربه کلینیک‌های زیبایی و نظرات مراجعه کنندگان نشان داده است، بهترین روش کاشت مو در ایران SUT است.
  • نمای محل کاشت به گونه ‏ای است که هیچ کس متوجه کاشت مو در این محل نخواهد شد.
  • برای انجام این روش بهتر است فرد بانک موی سالم و مناسبی در ناحیه پشت گردن و یا دو طرف سر داشته باشد تا بتوان فولیکول های مناسب کاشت را به درستی استخراج کرد.

به صورت کلی بهترین و ماندگارترین روش کاشت مو، FUT است که موها به صورت تک تک جدا شده و در ناحیه مشخص شده، کاشته می شوند. بنابراین مناسب‌تر است که فرد پس از 30 سالگی برای کاشت مراجعه کند تا چرخه ریزش موی او کامل شده باشد و نتیجه مطلوب‌تری از کاشت مو بگیرد. بنابراین اگر کسی در 20 سالگی مبتلا به طاسی شده، کاشت مو به او توصیه نمی‌شود.

معمولا پزشکان کلینیک کاشت مو تهران برای افراد زیر ۲۵ سال را توصیه نمی‌کنند، زیرا ممکن است نتیجه جراحی موفقیت آمیز نباشد و یا مشکلاتی در طی عمل به وجود آید.

استعمال سیگار، دخانیات، مشروبات الکلی و… موجب ریزش موی فرد خواهد شد. رژیم‌های سنگین که موجب کاهش وزن شدید در ماه می‌شوند، به بدن شوک وارد کرده و با ریزش مو به همراه است.

در صورتی که مصرف داروهای خاص سبب ریزش مو شوند، فرد نمی تواند عمل کاشت مو سر را انجام دهد. فردی که قرار است جراحی برای کاشت موی سر انجام دهد، باید از یک الگوی طاسی مشخص برخوردار باشد. در این روش برای استخراج گرافت‌های پیوندی، نوار باریکی از پشت سر برداشته می‌شود. سپس محل برداشت گرافت‌های پیوندی با استفاده از بخیه بسته می‌شود.

با مطالعه دقیق این مطلب اطلاعات جامع و هیجان‌انگیزی در ارتباط با کاشت موی طبیعی دریافت خواهید کرد. همچنین در پایان با مشاهده تصاویر قبل و بعد از عمل، تصمیم‌گیری راحت تری برای انتخاب کلینیک خانه سفید به عنوان میزبان کاشت موی خود خواهید داشت. رشد مو بعد از کاشت مو یکی از سئوالاتی است که علاقه مندان به پیوند مو درباره آن مایلند اطلاعاتی بدست بیاورند. رشد و نمو موها پس از انجام فرآیند کاشت مو نکته ایست که در کنار موارد دیگر، به خوبی نشان دهنده کیفیت و نتیجه نهایی کاشت مو است.

معمولا محدوده سنی بین ۲۵ تا ۵۰ سالگی را بهترین زمان کاشت مو در نظر گرفته‌اند، اما این یک مسئله علمی نیست و افراد در هر سنی می‌توانند برای این عمل اقدام نمایند. در سنین پایین‌تر از آنجایی که الگوی رشد و ریزش مو نامنظم بوده، به همین دلیل ممکن است نتیجه عمل در این سنین مورد رضایت بیمار واقع نشود. همچنین ماندگاری و دائمی بودن این جراحی در رده سنی مناسب آن بیشتر مشاهده می‌شود.

کاشت مو

اما باز هم نمی‌­توان محدوده سنی خاصی را برای انجام این عمل متصور شد. اما در حالت کلی، در سنین پایین‌­تر، الگوی رشد و ریزش مو نامنظم بوده و ممکن است نتیجه عمل در این سنین رضایت­‌بخش و بادوام نباشد.

افراد جوانی که کمتر از ۲۵ سال سن دارند، به این دلیل که طرح ریزش موی آن‌ها معلوم نیست، کاندید خوبی برای این عمل نیستند. در حال حاضر استرس و اضطراب به بخش بزرگی از زندگی روزمره تبدیل شده است.

کلینیک صدف اصفهان با مجهزترین دستگاه‌ های لیزر آماده ارائه خدمات به شما می‌ باشد. دوره نقاهت پس از عمل کاشت مو از فردی به فرد دیگر متغیر است، اما به طور کلی بیشتر بیماران بعد از گذشت یک تا دو هفته بهبود یافته و به زندگی عادی خود باز می گردند. شما همچنین می توانید بعد از گذشت دو یا سه روز، به شرط انجام ندادن کارهای سنگین، در محل کار خود حاضر شوید. یافتن مرکز کاشت مو که خدمات موثر و با ضمانت ارائه دهد کار چندان ساده ای نیست.

این ناحیه 25 تا 35 سانتی‌متر طول دارد و بهترین گزینه برای برداشت پیوندهای مو است. هزینه کاشت مو مشابه با سایر عمل‌های جراحی به عوامل مختلفی مانند روش انجام جراحی، نوع بیهوشی، کلینیک و یا مرکزی که جراحی در آن انجام می شود، جراح و … به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه این عمل بهتر است که در یک جلسه مشاوره با پزشک منتخب شرکت کنید تا از هزینه ها مطلع شوید.

برای کاهش این مشکل، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید بهترین راه حل را برای جلوگیری از ریزش مو پیدا کنید. همانند هر نوع جراحی، اگر کاشت مو تحت نظر متخصص انجام نشود منجر به بروز خطراتی از جمله خونریزی و عفونت و رشد موهای جدید غیر طبیعی وجود دارد.

در نهایت، ریزش مو یک مشکل شایع است که ممکن است به علت‌های مختلفی رخ دهد.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما